-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:33712 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:9

1 ـ ما هو مفهوم البدعة ؟ وهل الأعمال التي أعملها والتي تكون غير مذكورة في الكتب كالصلاة التي أصليها للحاجة مثلا ولا أتبع صلوات الحاجة المذكورة في الكتب بل أقرأ أي سورة بعد الحمد يعتبر بدعة ؟
2 ـ قرأت أن المعصومين الأربعة عشر عليهم السلام هم كالحبل الذي يصل بيننا وبين الله تعالي وأنه لا يستجاب دعاء إلا بهم فهل معني ذلك أنني لاأستطيع الدعاء ومناجاة الله مباشرة إلا عن طريقهم علما بأن ما يحدث لي مثلا أنني أناجي ربي وأحس بقربه وأبكي شوقا وخوفا وأكون في سرور واطمئنان وأريد الارتقاء أكثر ولكن ما أن أتذكر أنه لا سبيل لي بالارتقاء إلا بالاستعانة بأئمتنا أحس أنه قد انقطع وصلي بالله فلا أحس أنني أستطيع أن أرتبط أكثر بربي فهل العلة بعدم فهمي ؟ وهل فهمتم مني جهلي الكبير بأئمتي ؟
3 ـ بعد الموت يلتقي الإنسان بأعماله ويغضب أئمتنا من الأعمال القبيحة ويعاقبنا الله عليها، إننا ننتظر الرحمة من الله تعالي بغفرانها ونتوسط هناك بأئمتنا ولكننا نجد أن من المسؤول عن العقاب هم أئمتنا من قِبَل الله تعالي فبمن نستعين ؟
4 ـ وهل أئمتنا أرحم من ربنا حتي نتوسل بهم دنية وآخرة روحي وأرواح أحبتي لتراب مقدمهم الكريم الفداء جعلني الله معهم دنية وبرزخا وآخرة وفردوسا كيف يمكنني تقوية عقيدتي بالمعصومين عليهم السلام ؟
5 ـ العذاب الإلاهي لا يُتصور فكيف يُتحمل ؟
جواب سماحة السيد علي الميلاني :
1 ـ قال العلماء : البدعة إدخال ما ليس من الدّين في الدين أو إخراج ما هو منه عنه ، وصلاة الحاجة التي ذكرتم إن لم يكن إتيانها بقصد الورود لا إشكال فيها ما دامت مشمولة لعمومات الصلاة ، لكن احتمال ترتّب الأثر المطلوب علي مثل هذه الصلاة أضعف بكثير من صلاة الحاجة المذكورة في الكتب .
2 ـ قال الله تعالي : ( يا أيها الذين آمنوا اتقوا الله وابتغوا إليه الوسيلة ) وقال : ( واعتصموا بحبل الله ) وقد فسّر « الوسيلة » و« الحبل » بأهل البيت عليهم السلام في أخبار الفريقين . ومثلها الآيات الأخري . وقال رسول الله ـ في الحديث المتواتر بين الفريقين ـ « إني تارك فيكم الثقلين كتاب الله وعترتي اهل بيتي ما إن تمسكتم بهما لن تضلّوا ... » ومثله الأحاديث الأخري في الكتاب والسنّة يدّلان علي أنّ الله تعالي جعل أهل بيت الرسول هم الباب والوسيلة إليه ، وقد ضمن ـ كما في الأخبار ـ أن لا يرد من دخل من هذا الباب ، والعاقل لا يترك الطريق الموصل إلي المقصد والهدف علي وجه اليقين أخذاً بالطريق المشكوك في إيصاله للمقصود فضلاً عن الطريق الأعوج الخاطئ ، أمّا أنه لماذا كان أهل البيت هكذا ، ولماذا جعلهم الله كذلك ؟ فهذا بحث آخر .
3 ـ أن الله سبحانه يغضب ويرضي ، ولكن سبقت رحمته غضبه ، وكذلك النبي وأهل بيته عليهم الصلاة والسلام ، وهم في نفس الوقت الذي يحاسبون الخلائق بأمر من الله فإنهم يشفعون للمؤمنين عند الله ويطلبون منه العفو والمغفرة ، ولا تنافي بين الآمرين .
4 ـ تقوية العقيدة تحصل بتقوية الارتباط ، والارتباط يحصل بالتوسّل بهم وبمطالعة أحوالهم والتدبّر والتأمّل في سيرتهم ، ودراسة تعاليمهم وتطبيق آدابهم .
5 ـ نعتقد بالعذاب الإلهي كما أخبر الكتاب والسنّة ، وفي نفس الوقت نعتقد بالرحمة والمغفرة الإلهيّة كما وعد سبحانه في الكتاب والسنّة ، فلا نبتلي به بفضل الله ورحمته حتي نسأل كيف تتحمّل .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.